diumenge, 9 d’octubre del 2016

II travessa de les 3 ermites

Unes 40 persones han acceptat, aquest 9 d'octubre del 2016, el repte de realitzar la travessa local de les tres ermites d'Olesa de Montserrat. La marxa de resistència de 20 km ha començat a les 8.15 h del matí des de la Plaça d'en Fèlix Figueras i Aragay.

A les 9 i escaig hem arribat a l'ermita de Sant Jaume, punt de parada de la primera ermita de la ja tradicional excursió. A causa del mal estat de la construcció del segle XVIII no hem entrat a dins i ens hem fet la fotografia a l'exterior.

Després hem fet camí cap a la segona ermita olesana i ha comportat fer un breu tram per carretera, solament 200 metres. A les 10.30 hores hem arribat a Sant PEre Sacama i hi hem esmorzat. Allà també ens esperava l'ADF d'Olesa de Montserrat que ens ha donat suport.

Vista la dificultat, a Sant Pere Sacama s'ha exposat la proposta de dues variants. La primera variant, pels atrevits s'ha pujat a dalt de la Creu de Saba (595 metres), que és el punt més alt del municipi i després baixar fins a la masia de Puigventós. La segona variant, pels altres excursionistes em anat directament a la masia de Puigventós on hem esperat a la resta que baixessin de la Creu.

Un cop reunits a la vora de la Masia de Puigventós, hem seguit fent camí cap al Pla del Fideuer i des d'allà hem passat pel Coll de Sant Bernat de Menthon i el Pla de les Carboneres fins a Sant Salvador de les Espases, la tercera ermita de la travessa. Hi arribavem a tres quarts d'1 del migdia. Qui volgués recuperar una mica de forces s'ha ofer "cafè d'ermita".

Seguidament hem baixat cap a la Puda de Montserrat i abans d'arribar-ho hem agafat el camí dels Voluntaris per arribar a les Torrades i seguidament a la Creu de Beca on ha acabat de manera oficial la marxa.

De camí a la Creu de beca hem pogut contemplar unes boniques vistes del Congost del Cairat i la Puda de Montserrat. Alguns però, han volgut acabar la marxa a la Plaça d'en Fèlix Figueras, lloc d'inici i completar la circular. Hem arribat a la plaça on hi ha l'Ajuntament a les tres i cinc minuts del migdia.

El desnivell acomulat aproximat ha estat de +900 metres i -700 metres amb un trajecte de 20km i un temps de 7 hores.

Aquesta excursió, organitzada des de l'entitat des de fa 2 anys, ha comptat amb la coorganització del Departament de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat. Des de les dues parts, volem donar les gràcies per haver participat.

Podeu seguir els tuits de la caminada amb #excursionsolesa

Podeu veure la descripció del recorregut a les pàgines de la revista "Guia on anem" publicada aquest mes d'octubre:

1. Gràcies per la informació d'aquesta sortida. Aquest any m'ha estat impossible poder venir, però us felicito per l'èxit de l'excursió i a veure si puc participar en la III edició.