dissabte, 12 de setembre del 2015

Projecció de la pel·lícula: Paddling to Alaska



(en català, subtítols en anglès)



ENTREVISTA A RAI PUIG

·         D’on neix la vocació aventurera?
La meva família sempre m’ha inculcat l’hàbit de viatjar, sempre fèiem un viatge nacional i altre internacional. I l’amor per la natura i travessia a través dels meus 13 anys com a membre d’un grup escolta fent campaments cada estiu.

·         D’on neix la vocació pel caiac de mar?
A l’època universitària durant els meus estudis d’educació física m’inicio al caiac de riu a través de diversos cursos. Posteriorment a través d’una feina temporal d’estiu a la Costa Brava  descobreixo el caic de mar com  a forma d’explorar el món. Allà aprenc la meva professió i passió pels següents anys.

·         D’on neix la idea o la motivació de fer aquesta travessa amb caiac per Alaska?
Sempre havia volgut anar a  un lloc tant exòtic i llegendari com a Alaska ja que es una meca per tot aventurer o amant de la naturalesa. He estat somiant amb aquest viatge durant anys i planejant-ho més d’un any

·         Lloc i dia de sortida i lloc i dia d’arribada? Quants dies de travessa?
L’expedició van ser 95 jornades en solitari des de la ciutat de Vancouver (oest del Canadà) fins al Parc Natural de Glacier Bay, nord de la ciutat de Juneau (Alaska) resseguint l’anomenat Inside Passage

·         Anècdotes, vivències especials de la travessa per Alaska?
En tres mesos de travessia passen moltes coses i experiències; dies de mala mar i vent, encontres amb óssos grizzlis o negres, observacions de balenes  i orques a prop del meu caiac, amabilitat i hospitalitat de la gent local, glacials i icebergs...

·         Altres projectes que has realitzat i d’altres que tens en ment pel futur?
He fet altres expedicions en caiac  a Patagonia, Nova Zelanda, Baixa Califòrnia (Mèxic), Mallorca, Menorca...  Vull tornar a fer una “gran” expedició en caiac algun dia proper però encara nose on i quan exactament. També m'agradaria guiar expedicions en caiac per grups de clients interessats en viure una aventura així.

·         Idea i desenvolupament de fer una pel·lícula sobre la travessa amb caiac per Alaska
Tenia clar que volia enregistrar la meva aventura i després editar un documental professionalment a través d’una editora. Finalment s’ha produït un documental d’1 hora de duració, full HD, amb retoc de color i so, banda sonora pròpia, en català però subtítols en anglès.

·         On vas estrenar aquesta pel·lícula?, a quins llocs l’has reproduït?, quin nº d’estrena és a Olesa respecte al total de representacions? i quin és el ressò que ha produït arreu?.
La pel·lícula es va estrenar a una sala de Barcelona el passat mes  d’bril davant uens 300 persones i des de llavors he fet uns 7 projeccions posterior més en clubs, festivals i entitats d’arreu Catalunya, Balears fins i tot al País de Gal·les (UK). La ide per aquesta tardor és seguir fent-ne i fins i tot estic amb contacte amb TV3 per poder projectar-la per la televisió algun dia també- L’expedició ha tingut força ressò sortint articles en diaris com el Periòdico, la Vanguardia, l’ARA, radio i televisions com  a TV3 o 8TV.

·         Què et crida de venir a presentar-ho a Olesa?

En primer lloc pels diversos coneguts i amics que tinc a Olesa, com  en Xavi Soler el qual m’ha ajudat amb consells tècnics professionals de com gravar-se. I en segon lloc per fer una altre projecció a l’àrea metropolitana de Barcelona ja que hi segueix havent-hi gent interessada sense haver-la vist


TRAILER


MUNTANYES DE NEU - ENTREVISTA


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada